Dagens Ridpass!!

Idag red jag lite markarbete på power. Jag började med att jobba honom ordentligt lösgjord i skritten. Red mycket halter,flyttningar osv.

Jobbade sedan med traven. Där red jag massvis med övergånar,tempoväxlingar,förvänd öppna och sluta. Gjorde detta för att få honom kvick och loss i sidorna.

I galoppen började jag med att galoppera rakt fram på långsidorna och efterhand gjorde jag lite tempoväxlingar. Sen började jag "hoppa" över en bom. Power tar i som tusan så det blir som att hoppa ett riktigt hinder,lol. Sen lade jag 3 bommar på en långsida som jag lät han rulla på över i en ganska låg form. Änvände tidemanstygeln för att få lite hjälp med formen över bommarna. Han blir gärna väldigt stark så då är det bra med lite extra hjälp.

skrittade sedan ut i skogen i en kvart, alltid lika mysigt.

-

Annars har jag inte gjort speciellt mycket idag. Har gått i skolan som vanligt(3 dagar kvar innan sommarlov) och jag hade träslöjd. Blev klar med min stol. Träslöjds läraren sa att jag skulle vara stolt över den så jag hoppas att jag får ett bra betyg( det tog hela 8:a att göra den).

Har även varit ute på promenad/PW i fyra dagar i rad. har gått 5 km i 3 dagar och igår gick jag och power 1 mil ( nu kke ni tycker att jag skryter men då får ni göra det).


Nu ska jag gå och lägg mig!!! Vi hörs imorgon!!




Godnatt!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0