Hej!

Har haft en kort bloggpaus efter tävlingen.  Jag har varit så besviken så att jag inte har haft lust att göra någonting alls.

Berättar om tävlingen nu istället:

Fredag- Vi åkte runt 11 hemifrån mot karlstad. Det tog ca 7 h att åka-.- . När vi kom fram promenerade jag med Power medans mamma packade in lite mat och ställde sadelskåpet utanför boxen. När power hade fått stå i boxen ett tag så gjorde jag iordning honom för ett lättare pass. Han kändes mjuk och fin. Sen åkte vi till hotellet och då köpte vi en sallad på hotellet som vi åt på hotellrummet.

Lördag- Klev upp runt 6 och gjorde oss iordning. Sen gick vi ner och åt hotellfrukost, YUMMY!!! När vi hade ätit klart så åkte vi till tävlingplatsen. Gick först till power och gosade lite och sen kollade jag när miranda & Midnight red. Sen gick jag och gjorde iordning power för att rida fram. När vi kom in på framridningen började kaoset... Det var som rodeo. Power flög upp i luften,bockade,stegrade och kastade sig. Han hade PANIK. Gick ut och skrittade ett tag och sen gick jag in igen och han gjorde samma sak hela tiden. Tillslut höll jag på att ramla av så vi blev tvugna att fråga om dom hade en hage som jag kunde få rida fram i. Hann rida fram i 10-15 min innan jag skulle rida.

Ritten var KATASTROF!!!! han var som en vandrande pinne att rida. fick knappt till en enda rörelse. Vi slutade på 55% och ritten var absolut inte värd mer.

på kvällen gick vi ut och åt...

Söndag: När vi kommer dit på söndagen så är det första vi får höra att vi inte kan låna en hage att rida fram i för det uppskattades inte av ägaren.Jag blev så j*vla ledsen och arg på samma gång. Vi hade ju till och med frågat på lördagen om det var okej och det var de.Red nästan samma tid denna klass också. Vi provade att gå till framridningen igen men han gjorde lika som på lördagen. Så vi fick rida fram på en hård grusväg. Där kunde jag bara skritta och trava. Denna klass gick ännu sämre men med tanke på förutsättningarna så var det inte så konstigt. vi slutade på 53,?%

Jag är så j*vla besviken efter denna tävling. Självförtroendet åkte till botten, IGEN! Varför Power gjorde detta är troligtvis för att han bara har ett öga. Det var ca 15 st på en framridning som inte änns var lika stor som tävlingsbanan(Vilket är ett krav) . USCH!!! kommer aldrig åka tillbaka...

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Träningen har inte gått så bra sen dess. Eller jo för Lena W i torsdags men annars har det inte känns nå bra. I Lördags var det inte långt ifrån att jag slutade med hästar. Jag var verkligen less på allt.

Idag har jag och power varit ute på en mysig skogsritt. Det behövde vi båda.

I morgon ska lena rida för första gången på 2645829864 år känns det som. Sen på torsdag åker jag,mamma och power till Gripen på ett nationellt meeting igen. Vi får hoppas att det går bättre denna gång. Mamma har ringt och frågat om framridningen. Men det var inga problem där inte. De hade 2 stora utebanor och en stooor äng som man fick rida fram på. Mamma sa att hon som mamma pratade med var super trevlig och hjälpsam. Vilket var skönt :)

Nu ska jag kolla på tv:n innan jag ska sova. God natt!!

Btw; jag har fortfarande gamla blogg.se *Happyface*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0