Onsdag 13/6

Hejsan!

Min dag har varit jätte bra. Började dagen med att åka in till stan med skolan. På förmiddagen hade vi minigolf och sen gick vi och åt på någon sjukhus restaurang, det smakade ... hm inte bra ;).  Sen hade vi bowling och jag kom sist. haha men till mitt försvar så spelade jag mot 3 killar ;).

Efter skolan så åkte jag hem och fixade power på en gång. Sen drog vi in till stan igen på ridklubben. Lektionen idag gick så sjuuuuukt bra. Han var SÅ fin. Vi började med att värma upp lite själv ständigt i skritten. Jag gjorde lite förvänd öppna och förvänd sluta på en volt och sen gjorde jag lite skänkelvikningar. Han blev väldigt fin och lätt i handen.

Gick sedan över till traven och då började jag med att göra samma sak som i skritten. Sen hade vi "samling" och så sa hon vad vi skulle göra. Vi gjorde en väg ur lagtävlan prg som ser ut såhär:


Ö= Öppna
S= Sluta

Vi gjorde detta i båda varven. Power har aldrig gjort så bra öppnor och slutar. Så det kändes jätte bra :D

Sedan fick vi jobba lite galopp och då gjorde vi dessa övningar:



Vi började med att fatta galopp vid A och sedan gjorde vi en galoppöning på långsidan. Sen skulle vi vända halvt igenom ut till S och sen rida förvändgalopp till strax innan A och där skulle vi göra ett enkelt byte. Sedan fortsatte vi med att vända in vid F och där det lila sträcket är skulle man göra en överstrykning. Efter det skulle vi fortsätta i förvändgalopp och göra ett enkelt byte vid C. Power gjorde allt jätte bra. Eller så bra som vi kan just nu :).

Sen gjorde vi några travlängningar. Vi gjorde själva ökningen bra men upptagningen blev lite sämre så vi fick jobba lite med den men sen blev dom jätte bra.

Jag är iaf 7kt nöjd med ridpasset. En bra uppladdning inför i helgen.

Efter lektionen fikade vi i gruppen + carro medan power fick laser behandling. Massören sa att han var jätte bra och fin i kroppen. Det var bara en punkt som han var liiiite öm i men det var inte alls nå mycket, skööönt att höra. Massören sa även att han var sååå snäll att hålla på med även fast han inte brukar vara i detta stall. lill plutten <3

Sen åkte vi hem och då gick jag ut med power till hagen och sen skyndade jag mig in och åt mat för att sedan gå ut igen och börja packa. Jag kan ju säga att mitt sadelskåp är FULLPROPPAT med saker. Sen smörjde jag även sadel och träns(SÅG DU RONJA?? JAG SMÖRJDE!!! NU MÅSTE DU VARA STOLT ÖVER MIG,HAHA). Sen tog vi in hästarna och nattade de.

Nu ska jag ta det lugnt framför datan. Imorgon är det skolavslutning och sedan ska det sista packas inför helgen. Vi hörs!!!



xoxo Nícole


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0